loading...
پایگاه خبری بین الحرمین
یا اباعبدالله الحسین

پایگاه خبری بین الحرمین بازدید : 120 پنجشنبه 09 مرداد 1393 نظرات (0)

آقاي حاج شيخ علي اسلامي ، فرزند مرحوم آيت الله آقاي حاج شيخ عباسعلي اسلامي بنيانگذار جامعه تعليمات اسلامي در تهران اظهار داشتند:
داستاني را دوستان از جناب آية الله سيّدعبدالكريم كشميري  نقل نمودند كه مشتاق شدم آن را بدون واسطه از خود ايشان بشنوم .
بدين منظور به محضرشان مشرف شدم آقاي كشميري ، كه در نجف مي زيستند، مورد مراجعه اقشار مختلف مردم بودند و اكثراً از ايشان طلب استخاره مي شد.

 

 7.jpg


ضمنا استخاره ايشان با تسبيح صورت مي گرفت و مكنونات قلبي را نيز كه مراجعه مي كردند و استخاره مي خواستند بيان مي كردند. ايشان صبحها قريب دو ساعت به ظهر مانده در يكي از ايوانهاي صحن مطهر حضرت اميرالمؤ منين (ع ) مي نشستند و افراد مختلف در اين موقع براي گرفتن استخاره به ايشان مراجعه مي كردند. آقاي كشميري  نقل كردند كه :
مدّتي بود مي ديدم زني با عباي سياه و حالت زنان معيدي (دهاتي ) زير ناودان طلا مي نشيند و زنها به او مراجعه مي كنند و او نيز با تسبيحي كه به دست داشت بر ايشان استخاره مي گرفت اين حالت نظرم را جلب كرد. روزي به يكي از خدّام صحن مطّهر گفتم :
هنگام ظهر كه كار اين زن تمام مي شود او را نزد من بياور، از او سوالاتي دارم . خادم مزبور، يك روز پس از اينكه كار استخاره آن زن تمام شد، او را نزد من آورد، از او سؤ ال كردم :

تو چه مي كني ؟ گفت : براي زنها استخاره مي گيرم . گفتم : استخاره را از كه آموختي ؟ چه ذكري مي خواني ، و چگونه مسائل را به مردم مي گويي ؟
گفت : من داستاني دارم ، و شروع به تعريف آن داستان كرد و گفت : من زني بودم كه با شوهر و فرزندانم زندگي عادي يي را مي گذراندم . شوهرم در اثر حادثه اي از دنيا رفت و من ماندم و چهار فرزند يتيم ، خانواده شوهرم به اين عنوان كه من بدشگون هستم و قدم من باعث مرگ پسرشان شده است ، مرا از خود طرد كردند. و خانواده خودم هم اعتناي به مشكلات مادي من نداشتند، لذا زندگي را با زحمات زياد و رنج فراوان مي گذراندم .
ضمنا از آنجا كه زني جوان بودم ، طبعا دامهايي نيز براي انحرافم گسترده مي شد، و چندين مرتبه بر اثر تنگناهاي اقتصادي و احتياجات مادي نزديك بود به دام افتاده و به فساد كشيده شوم و تن به فحشا بدهم ولي خداوند كمك نمود و خود داري كردم تا روزي بر اثر شدت احتياج و گرفتاري ، تصميم گرفتم كه چون زندگي برايم طاقت فرسا شده وديگر چاره اي نداشتم تن به فحشا بدهم . من تصميم خود را گرفته بودم .
اماّ اين بار نيز خدا به فريادم رسيد و مرا نجات داد. در بين ما رسم است كه اگر حاجتي داريم به حرم حضرت ابوالفضل (ع ) مي آئيم و سه روز اعتصاب غذا مي كنيم تا حاجتمان را بگيريم ، و اكثرا هم حاجت خود را مي گيرند من نيز تصميم گرفتم به ساحت مقدّس حضرت ابوالفضل العباس (ع ) متوسل شده و اعتصاب غذا كنم . رفتم و دست توسل به دامنش زدم و كنار ضريح آن حضرت اعتصاب غذا را شروع كردم . روز سوّم بود كه كنار ضريح خوابم برد و (حضرت ابوالفضل (ع ) به خوابم آمد و حاجتم را برآورد و فرمود:
تو براي مردم استخاره بگير. عرض كردم من كه استخاره بلد نيستم فرمود: تو تسبيح را به دست بگير، ما حاضريم و به تو مي گوييم كه چه بگويي . از خواب بيدار شدم و با خو گفتم : اين چه خوابي است كه ديده ام ؟! آيا براستي حاجت من روا شده است و ديگر مشكلي نخواهم داشت ؟! مردد بودم چه كنم ؟ بالاخره تصميم گرفتم اعتصابم را شكسته و از حرم خارج شوم ببينم چه مي شود. از حرم خارج شدم و داخل صحن گرديدم . ا
ز يكي از راهروهاي خروجي كه مي گذشتم زني به من برخورد كرد و گفت : خانم استخاره مي گيري ؟ تعجب كردم ، اين چه مي گويد؟! معمول نيست كه زن استخاره بگيرد، آن هم زني معيدي و چادر نشين و بياباني ! ارتباط اين خانم با خوابي كه ديدم و دستوري كه حضرت به من داده چيست ؟! آيا اين خانم از خواب من مطلّع است ؟! آيا از طرف حضرت مامور است ؟! بالاخره به او گفتم : من كه تسبيح ندارم فورا تسبيحي به من داد و گفت : اين تسبيح را بگير و استخاره كن : دست بردم و با توجهّي كه به حضرت ابوالفضل العباس (ع ) داشتم مشتي از دانه هاي تسبيح را گرفتم ، ديدم حضرت در مقابلم ظاهر شد و فرمود:
  به اين چه بگويم مطالب را گفتم و او رفت . از آن تاريخ ، من هفته اي يك روز به اين محل زير ناودان طلا مي آيم و زناني كه وضع مرا مي دانند، نزد من مي آيند و من بر ايشان استخاره مي گيرم و بابت هر استخاره پولي به من مي دهند ظهر كه مي شود، با پول حاصله ، وسايل معيشت خودم و فرزندانم را تهيه مي كنم و به منزل برمي گردم .

پایگاه خبری بین الحرمین بازدید : 143 پنجشنبه 09 مرداد 1393 نظرات (0)

جناب آقاي محمد شريف رازي نقل مي‏کند: پس از گذشت دو سال از سفر به عراق که ناموفق بودم، يک سال بعد از حادثه‏ي شهريور 1920 بود که براي زيارت عتبات عاليات شوق عجيبي به من دست داد به طوري که نمي‏توانستم يک لحظه اين جريان را از خود دور کنم. به  همين دليل به فکر دومين سفر افتادم. براي رسيدن به اين امر بزرگ، دست توسل به سوي امام حسين عليه‏السلام دراز کردم و براي خواندن زيارت عاشورا آماده شدم و هر روز علاقه‏ي من نسبت به اين کار بيشتر مي‏شد. اين علاقه و شور موقعي بود که به دليل جنگ جهاني دوم و ورود نيروهاي متفقين به خاک ايران و عراق و رابطه ميان دو کشور همسايه، اجازه‏ي مسافرت به کسي داده نمي‏شد؛ اما من به مرحله‏اي از بي‏قراري رسيده بودم که راحتي و آسايش خاطر را از دست داده بودم و همواره در انديشه سفر به کربلا و نجف و کاظمين بودم. در همان دوران، شبي در عالم خواب ديدم که به کربلا مشرف شده‏ام و در اوج سرور و شادماني به حرم پيشواي آزادگان حضرت امام حسين عليه‏السلام شرفياب شدم در آستان مقدس آن حضرت، يکي از خدمتگزاران دستم را گرفت و گفت: دوست عزيز! مي‏خواهي امام حسين عليه‏السلام را زيارت کني يا قبر و ضريح منور ايشان را، او من را به سرداب مقدس که زير ساختمان حرم مطهر بود، برد و قبر شريف امام حسين عليه‏السلام را نشانم داد و گفت: مولايت را زيارت کن. هنگامي که نگاه کردم: گويي قبر گشوده شد و امام حسين عليه‏السلام را ديدم که فرزند بزرگوارش علي اکبر عليه‏السلام پايين پاي مبارکش بود و طفل شش ماهه‏اش علي اصغر عليه‏السلام روي سينه‏ي پاکش. ناگاه از خواب بيدار شدم؛ اما ديدگانم گريان بود و قلبم سوزان و در همان حال اين شعر را سرودم. 

 

59.jpg

 

به جز حسين مرا ملجأ و پناهي نيست  

در اين عقيده يقين دارم اشتباهي نيست 

 

ره نجات حسين است و دوستي حسين 

به سوي حق به جز از اين طريق راهي نيست 

 

اگر تو حکم غلامي من کني امضا

به هيچ محکمه خوفم زد او گاهي نيست ( کرامات الصالحين، ص 25 - 26 به نقل از کتاب کرامات امام حسين عليه‏السلام. )

 

پایگاه خبری بین الحرمین بازدید : 135 پنجشنبه 09 مرداد 1393 نظرات (0)

احترام به حضرت سيدالشهداء (ع )


چون مدتي گذشت دانسته شد كه طاق روي سردابها در اثر كثرت عبور مردم آن توانائي تحمل را ندارد و ممكن است فرو ريزد و سبب زحمت و هلاكت شود.
لذا شيخ امر فرمود: كه طاق را بردارند و از نو با استحكام بيشتري بنا كنند و چون جماعت بسياري در سردابها دفن شده بودند امر فرمود: سردابي را خراب كنند و بنا نمايند بعد سرداب ديگر و هر سردابي را خراب مي كردند يك نفر پائين مي رفت و خاك بر جسد مرده مي ريخت به مقداري كه كشف نشود هتك حرمت اموات نگردد پس مشغول شدند تا رسيدند به سردابي كه مقابل ضريح مقدس بود چون پائين رفتند براي پوشانيدن جسدها ديدند تمام جسدهائي كه در اين قسمت هست سرهايشان كه در جهت غرب بوده بجاي پايشان كه رو به قبر شريف بوده قرار گرفته و پايشان به سمت غرب است .

 

 18.jpg


مردم با خبر شدند جماعت به شماري مي آمدند اين منظره عجيبه را مشاهده مي كردند و آن جسدهائي كه در اين قسمت بوده منقلب گرديده سه جسد بود كه يكي از آنها جسد آقا ميرزا اسماعيل اصفهاني نقاش بود كه در صحن مقدس مشغول نقاشي بوده .

پسرش وقتي كه منظره جسد پدر را مي بيند گواهي مي دهد كه من هنگام دفن پدرم حاضر بودم و بدن پدرم را كه دفن كردم پاهايش رو به ضريح مقدس بود و الحال مي بينم سرش رو به ضريح است و آشكار شد بر مردم اينكه اين تغيير وضع جسد چند مرده تاءديبي از طرف خداوند است بندگانش را، كه بشناسند راه ادب و طريقه معا(عليهم السلام ) را. (1)

 

پایگاه خبری بین الحرمین بازدید : 123 پنجشنبه 09 مرداد 1393 نظرات (0)

قاتي كه در سامراء مشغول تحصيل علوم ديني بودم اهالي سامراء به بيماري وباء و طاعون مبتلا شدند و همه روزه عده اي مي مردند روزي در منزل استادم مرحوم سيّد محمّد فشاركي اعلي اللّه مقامه و جمعي از اهل علم بودند، ناگاه مرحوم آقا ميرزا محمّد تقي شيرازي تشريف آوردند و صحبت از بيماري وباء شد كه همه در معرض خطر مرگ هستند.

 

 160.jpg


مرحوم ميرزا فرمود: اگر من حكمي بدهم آيا لازم است انجام شود يا نه ؟ همه اهل مجلس تصديق نمودند كه بلي . سپس فرمود: من حكم مي كنم كه شيعيان ساكن سامراء از امروز تا ده روز همه مشغول خواندن زيارت عاشوراء شوند و ثواب آنرا هديه روح شريف نرجس خانم والده ماجده حضرت حجة بن الحسن (ع ) نمايند تا اين بلاء از آنها دور شود اهل مجلس اين حكم را به تمام شيعيان رساندند و همه مشغول زيارت عاشوراء شدند.

 

از فردا تلف شدن شيعه موقوف شد و همه روزه عده اي از سني ها مي مردند به طوريكه بر همه آشكار گرديده برخي از سني ها از آشناهاي خود از شيعه ها پرسيدند: سبب اينكه ديگر از شما تلف نميشوند چيست ؟ 
به آنها گفته بودند:
زيارت عاشوراء، آنها هم مشغول شدند و بلاء از آنها هم بر طرف گرديد.
جناب آقاي فريد سلمه اللّه تعالي فرمودند: وقتي گرفتاري سختي برايم پيش آمد فرمايش آن مرحوم بيادم آمد از اول محرم سرگرم زيارت عاشوراء شدم روز هشتم بطور خارق العاده برفرج شد. (1)

پاورقي

پایگاه خبری بین الحرمین بازدید : 118 پنجشنبه 09 مرداد 1393 نظرات (0)

بينا شدن مرحوم محمد رحيم اسماعيل بيك


متقي صالح، مرحوم محمد رحيم اسماعيل بيگ، که در توسل به اهل بيت عليهم السلام و علاقه قلبي به حضرت سيدالشهداء عليه السلام کم نظير بود و از اين جهت، رحمت و برکات صوري و معنوي نصيبش شده بود و در ماه رمضان 1387 به رحمت ايزدي واصل شد، اين قضيه را نقل فرمود:
من در سن شش سالگي به درد چشم مبتلا شدم و تا سه سال گرفتار آن بودم و عاقبت از هر دو چشم، کور گشتم.

 

 151.jpg


در ماه محرم و ايام عاشورا، در منزل دايي بزرگوارم - مرحوم حاج محمد تقي اسماعيل بيگ - روضه خواني بود و من هم به آنجا رفته بودم. چون هوا گرم بود و مردم شربت مي دانند.

من از دايي خواهش کردم که اجازه دهد تا به مردم شربت دهم! گفت: تو چشم نداري و نمي تواني. گفتم: يک نفر چشم دار با من همراه کنيد، تا مرا ياري کند. دايي قبول نمود و من با کمک خودش به مردم شربت دادم... در اين اثناء مرحوم معين الشريعة اصطهباناتي منبر رفته بود و روضه ي حضرت زينب عليهاالسلام را مي خواند و من سخت متأثر و گريان شدم تا اينکه از خود بي خود شدم، در آن حال، زن مجلله اي که دانستم حضرت زينب عليهاالسلام هستند، دست مبارک بر دو چشم من کشيدند و فرمودند: «خوب شدي و ديگر چشم درد نمي گيري!»
پس چشم گشودم و اهل مجلس را ديدم! شاد و فرحناک به خدمت دايي خود دويدم. تمام اهل مجلس منقلب شدند و اطراف مرا گرفتند. سپس به امر دايي ام مرا در اطاقي بردند و مردم را متفرق نمودند.
مرحوم اسماعيل بيگ نقل مي کند که: چند سال قبل مشغول آزمايش بودم و غافل بودم از اينکه در نزديکم ظرف پر از الکل است و کبريت را روشن نمودم! ناگاه الکل مشتعل شد و تمام بدنم را از سر تا پا آتش زد. فقط چشمانم نسوخته بود! چند ماه در مريضخانه مشغول معالجه بودم. در آنجا از من پرسيدند چه شده که چشمت سالم مانده است؟!
من مي گفتم: اين عطاي خانم حضرت زينب عليهاالسلام و برکت مجلس روضه ي حضرت امام حسين عليه السلام است و حضرت زينب عليهاالسلام به من وعده فرمودند که تاآخر عمر
چشم درد نگيرم. (1) .

پایگاه خبری بین الحرمین بازدید : 171 پنجشنبه 09 مرداد 1393 نظرات (0)

رحوم ملا عبدالحسين خوانساري رحمه اله نقل فرمود: مرحوم آقا مهدي پسر آقا سيد علي صاحب شرح کبير در آن زمان مريض شده بود، براي شفا گرفتن، شيخ محمد حسين صاحب فصول و حاج ملا جعفر استرآبادي را که هر دو از علما بودند فرستاد که غسل کنند و با لباس احرام به سرداب قبر مطهر حضرت امام حسين عليه‏السلام بروند و مقداري از تربت قبر مطهر امام حسين عليه‏السلام را با آداب وارده بردارند و مقداري براي مرحوم سيد بياورند و هر دو شهادت دهند که آن تربت قبر مطهر امام حسين عليه‏السلام است و جناب سيد مقداري از آن تربت را تناول کند. 

 

56.jpg

 

آن دو بزرگوار رفتند و مقداري از خاک قبر امام حسين عليه‏السلام برداشتند و بالا آمدند و مقداري از آن خاک را به بعضي از حضار اخيار عطا کردند که از جمله ايشان شخصي بود از معتبران و آن شخص را در حال موت عيادت کردم و او باقي مانده آن را از ترس اين که بعد از او به دست نااهل نيفتد به من عطا کرد، من بسته را آوردم و در ميان کفن والده گذاشتم؛ اتفاقا روز عاشورا آن کفن به نظرم آمد، رطوبتي در آن احساس کردم وقتي آن را باز کردم، ديدم کيسه‏ي تربت که در جوف کفن بوده مانند شکري است که رطوبت ببيند و رنگ آن مانند خون تيره گرديده و خونابه شده است و اثر آن از باطن کيسه به ظاهر و از آن به کفن رسيده بود با آن که رطوبت و آبي در آن جا نبود. سپس آن را در محل خود گذاشتم و در روز يازدهم آن کفن را آوردم و بازکردم، آن تربت مانند قبل به حالت اولش بازگشته بود؛ ولي آن رنگ زرد در کفن مانند قبل باقي مانده بود و بعد از آن نيز در ساير ايام عاشورا که آن را مشاهده کردم، همين طور آن را متغير ديدم و دانستم که خاک قبر مطهر امام حسين عليه‏السلام در هر جا که باشد در روز عاشورا شبيه خون مي‏شود. ( داستان‏هاي شگفت. )

پایگاه خبری بین الحرمین بازدید : 150 پنجشنبه 09 مرداد 1393 نظرات (0)

  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور که روز سه شنبه و در جریان دیدار مسوولان ، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از اقشار مختلف مردم به مناسبت عید سعید فطر با مقام معظم رهبری، صحبت می کرد، اظهار داشت: متاسفانه در این منطقه و در دنیای اسلام با دو غده چرکین مواجه ایم. غده ای که همواره موجب آزار فلسطینیان و مسلمانان شده است و این روزها سرباز کرده و سرزمین زیتون را به خاک و خون کشیده است.روحانی

رییس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: غده چرکین دیگری که موجب آزار مسلمانان در این روزها شده است حرکتی است که به نام اسلام، دین ، خلافت و امارت آغاز شده است و اقدام به آدم کشی و مسلمان کشی در منطقه می‌کند و همه تحلیل‌ها نشان می دهد که ریشه هر دو غده از یک نقطه نشات می‌گیرد.

رییس‌جمهوری با تاکید براینکه راهی برای حل این معضلات، جز وحدت دنیای اسلام وجود ندارد، گفت: کشورهای اسلامی باید اسلام رحمانی و اسلام منادی صلح و عدالت را در جهان تبیین کنند و از جهل و جمود و تعصب فاصله بگیرند.

روحانی خاطر نشان کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان، راهبرد صلح و عدالت و در دنیای اسلام راهبرد برادری، وحدت، اتحاد و حمایت از امت واحده اسلامی بوده است.

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه قدرت‌های استکباری همواره تلاش کرده‌اند که جامعه اسلامی را از اهداف بلندش بازدارند، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با همه توان و امکانات در پی ایجاد ثبات و امنیت و جلوگیری از کشتار و خونریزی و بازگشت صلح عادلانه به منطقه است و دربرابر کسانی که خواب تضعیف اسلام و مسلمین را دیده اند ایستادگی خواهد کرد تا این آرزوی آنان در گور دفن شود.

رییس جمهوری افزود: ملت ما با وحدت، اتحاد، برادری و ایستادگی و تحت هدایت مقام معظم رهبری به راه و وظیفه بزرگ و تاریخی خود ادامه خواهد داد و در این مسیر امیدوار و مطمئن است با هوشیاری، بیداری و وحدت سایر مسلمانان به پیروزی دست خواهد یافت.

روحانی با تاکید بر اینکه روزه‌داری با دروغ، تهمت، افترا، خشونت و آزار دیگران نمی‌سازد، تصریح کرد: روزه‌داری با سکوت دربرابر جنگ‌طلبان و جنایتکاران و کسانی که به زنان و کودکان و مردان رحم نمی‌کنند نمی‌سازد. نمی‌توان خود را روزه دار دانست و در غم مسلمین و مشکلات آنها سهیم و شریک نشد، چنین انسان و مسلمانی را پیامبر اکرم روزه‌دار نمی‌داند که حتی او را مسلمان نیز نمی‌خواند.

روحانی در ابتدای این مراسم ضمن تبریک عید سعید فطر به مسلمانان جهان، ملت بزرگ ایران، سفرای کشورهای اسلامی و بویژه مقام معظم رهبری، گفت: عید فطر عید بازگشت به فطرت انسانی است و از این حیث بالاترین عید برای مسلمانان است که در سایه صیام و قیام و پیمودن مسیر تقوا به فطرت انسانی که همان توحید است دست یابند.

رییس جمهوری با بیان اینکه اسلام دین دنیا و آخرت است و نه طرد و ترک دنیا و نه دنیا پرستی را می پسندد ،گفت: از دیدگاه اسلام دنیا مزرعه آخرت است و این دو نه تنها با هم تضادی ندارند بلکه در تعامل و تکامل اند و به همین دلیل است که اسلام دین اعتدال و مسلمانان امت وسط هستند.

روحانی با اشاره به اینکه اگر در ماه رمضان از خوردن و آشامیدن فاصله می‌گیریم برای آن است که بهتر فقر، تنگدستی و گرفتاری افراد بی‌بضاعت را درک کنیم، گفت: ماه رمضان، ماه تقوا برای دستیابی به جسم و جان پاک است که در سایه نخوردن و نیاشامیدن و فاصله گرفتن از دروغ و ریا ایجاد می‌شود. ماه رمضان می‌خواهد میان امیال شخصی و آمال اجتماعی و وظایف و رسالتهای انسان در جامعه تعادل ایجاد کند این اعتدال وتعادل همان مسیری است که دین مبین اسلام برای اخلاق فردی و جمعی توصیه می کند.

پایگاه خبری بین الحرمین بازدید : 147 سه شنبه 17 تیر 1393 نظرات (0)
محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور سابق کشورمان در پیامی، ارتحال عالم ربانی آیت‌الله سیدمحمدباقر موحدابطحی را تسلیت گفت.احمدی نژاد متن پیام احمدی‌نژاد به شرح زیر است بسم الله الرحمن الرحیم انالله و اناالیه راجعون ارتحال عالم ربانی، مرحوم آیت‌الله سیدمحمدباقر موحدابطحی که سالیان متمادی عمر پربرکت خود را صرف کسب و ترویج علم و نشر اخلاق، معارف دینی و تربیت شاگردان متعدد و خدمت به مردم نمودند را به حوزه های علمیه و خانواده محترم ایشان و عموم مردم مومن تسلیت عرض می‌نمایم. از خداوند متعال علو درجات و غفران و رحمت واسعه الهی و حشر با اولیا و انبیا را برای آن مرحوم مسئلت دارم. محمود احمدی نژاد
پایگاه خبری بین الحرمین بازدید : 187 سه شنبه 27 خرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری تسنیم، انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم با توجه به آنکه اولین انتخابات ریاست جمهوری پس از فتنه 88 بود، از حساسیت قابل ملاحظه ای برخوردار باشد. یکی از وجوه اهمیت آن این بود که چگونگی فرآیند این انتخابات می‌توانست مویدی بر سلامت انتخابات گذشته باشد که این مهم به بی‌نظیرترین حالت محقق گردید.


میزان آرای حجت الاسلام دکتر حسن روحانی 
ر حالی که نظرسنجی‌های متععد و فضای چندماه مانده به انتخابات حکایت از پیروزی یکی از گزینه‌های اصولگرایان داشت و این جریان آنقدر شرایط را برای پیروزی خود مناسب می‌دید، که با چندین گزینه و با حالتی متکثر و رقابتی وارد میدان انتخابات گردیده بود، اما نتایج حاصل شده، حکایت دیگری داشت. حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی توانسته بود با کسب 18٬613٬329 معادل 50.71 ٪ کل آراء به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران انتخاب شود.این رای از میان 36٬704٬156 رای واریز شده (72.7 درصد حائزین رای) در صندوق‌ها حاصل شده بود. در یک حساب سرانگشتی معلوم می‌گردد که رای 50.71 درصدی آقای روحانی تنها 71/0 درصد بیش از نصف بعلاوه یک آرای ماخوذه راکسب کرده بود که این میزان برابر با 261251 رای بود. به واقع اگر این 260 هزار رای و اندی نبود، سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده می‌شد!حال نظامی که با تمام توان از رای 260 هزاری ملتی صیانت می‌کند، چگونه ممکن است که درانتخابات پیشین چشم بر تقلبی بیش از10 میلیونی بسته باشد؟


خواسته مقام معظم رهبری در انتخابات 24 خرداد 92 
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در پیام نوروزی آن سال، کار بزرگ سال 92 را انتخابات ریاست‌جمهوری دانسته و فرموده بودند «در واقع مقدرات اجرائی و سیاسی و به یک معنا مقدرات عمومی کشور را برای چهار سال آینده برنامه‌ریزی می‌کند. ان‌شاءالله مردم با حضور خودشان در این میدان هم خواهند توانست آینده‌ی نیکی را برای کشور و برای خودشان رقم بزنند.» این عبارات اولین اشاره‌های رهبر انقلاب اسلامی به حماسه سیاسی در سال 92 بود.از ابتدای سال هرچه به خردادماه نزدیک می‌شدیم تحرکات و فشارهای دشمن علیه ملت ایران بیشتر می‌شد. آن‌ها می‌خواستند ملت نیاید! در همین ایام بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند «دشمنان جمهوری اسلامی پولها خرج کردند، زحمتها کشیدند، سیاستها به کار بستند، به قول خودشان اتاقهای فکر تشکیل دادند، برای اینکه راهی پیدا کنند تا ملت ایران را از نظام اسلامی جدا کنند. ملت ایران با حضور در پای صندوقهای رأی، با شرکت در رأی دادن، ارتباط و اتّصال مستحکم خودش را با نظام اسلامی دارد اثبات میکند.» البته پاسخ تحرکات دشمن از طرف ملت نیز مشخص بود: «از این ملت بزرگ به توفیق الهی، این دفعه هم تودهنی خواهند خورد.»دو روز مانده بود به انتخابات یازدهم که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم با هبر انقلاب دیدار کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز با تبیین اهمیت این دوره از انتخابات پیش‌بینی کردند که «روز جمعه، روز اوج حماسه خواهد بود».و جمعه 24 خردادماه حماسه سیاسی محقق شد.


توقعات رهبری در این انتخابات از نامزدها 
سخنرانی سالیانه‌ی رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در حرم مطهر در سال 92از مهمترین سخنرانی‌های ایشان در طول سال بود. مراسم آن سال در شرایطی انجام شد که تنها 10 روز به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باقی بود و نامزدها گرم رقابت و نطق و تبلیغ و ارائه‌ی برنامه‌ها و وعده‌های خود به مردم بودند. حضرت آیت الله خامنه‌ای در پایان بیاناتشان دقایقی درباره انتخابات سخن گفتند و خطاب به نامزدهای انتخابات فرمودند:
آن کسانی که امروز با مردم حرف میزنند، آنچه که توانائی انجام آن را دارند و مردم به آن احتیاج دارند، آن را با مردم در میان بگذارند.
قول بدهند با عقل و درایت عمل خواهند کرد؛ اگر برنامه‌ای در هر موردی از مسائل دارند، آن برنامه را برای مردم ارائه کنند؛
قول بدهند که با پشتکار و ثبات قدم در این میدان پیش خواهند رفت؛
قول بدهند که از همه‌ی ظرفیتهای قانون اساسی برای اجرای وظیفه‌ی بزرگِ خودشان استفاده خواهند کرد؛
قول بدهند که به مدیریت اوضاع کشور خواهند پرداخت؛
قول بدهند که به مسئله‌ی اقتصاد - که امروز میدان چالش تحمیلی بر ملت ایران از سوی بیگانگان است - بخوبی خواهند پرداخت؛
قول بدهند حاشیه‌سازی نمیکنند؛
قول بدهند دست کسان و اطرافیان خود را باز نخواهند گذاشت؛
قول بدهند که به منافع بیگانگان، به بهانه‌های گوناگون، بیش از منافع ملت ایران اهمیت نخواهند داد. بعضی با این تحلیل غلط که به دشمنان امتیاز بدهیم تا عصبانیت آنها را نسبت به خودمان کم کنیم، عملاً منافع آنها را بر منافع ملت ترجیح دادند.


سبد رای اقای روحانی 
سبد رای جناب آقای روحانی مجموعه ای از رای های مختلف است؛ از تاثیرپذیری مردم از مناظره سوم گرفته تا ویژگی های شخصی ایشان، از حمایت برخی قومیت ها گرفته تا «نه» برخی به عملکرد دولت آقای احمدی نژاد ودیگر مواردی که مجال بحث آن در این مقال نیست اما در کنارحمایت های جناب آقای هاشمی و خاتمی بی تردید نمی توان از نقش غیرقابل انکار رهبرانقلاب چشم پوشی کرد که با «باور به مردم» و «باور به هدایت های الهی» اصرار جدی بر آمدن همه به پای صندوق های رای داشتند و در نتیجه چنان صحنه فضای عمومی جامعه را بی توجه به نتیجه، هدایت کردند که برخی از افرادی نیز که بنای قهر با انتخابات داشتند به پای صندوق رفتند و در حالی که تنها کمتر از سیصد هزار رای باعث می شد که انتخابات به مرحله دوم برود، این اعتمادزایی زمینه ساز شد براساس نظرسنجی ها حداقل 4درصد آرای مشارکت در انتخابات یعنی حدود 1/5 میلیون نفر افزایش پیدا کند و برای همگان روشن است که غیر از تاثیر غیرمستقیمی که این فضاسازی ایجاد کرد، حداقل تمام این آرا به سبد جناب آقای روحانی ریخته شد.غیر از زمینه سازی های پیشینی ایشان که اعتماد نخبگان اصلاح طلب را جلب کرد، دو فراز از بیانات ایشان در روزهای نزدیک به انتخابات تاثیر تاریخی برروند ماجرا گذاشت و لذا می توان مدعی شد یکی از رقم زنندگان اصلی انتخابات 24 خرداد هم در عرصه مشارکت حماسی مردم و هم در نتیجه بدست آمده رهبرانقلاب بودند.زمانی که ایشان در حرم مطهر امام(ره)  تاکید برآمدن مردم به پای صندوق ها کردند و البته رای به هریک از هشت کاندیدا را رای به جمهوری اسلامی خواندند برخی برداشتی اشتباه از فرمایشات ایشان کردند اما تکمیل بحث و تصریح ایشان براین مسئله که حتی اگر کسی نظام اسلامی را قبول ندارد به خاطر کشورش به پای صندوق های رای بیاید آن هم تنها چند روز مانده به انتخابات، نقشی مهم داشت براین که اهل تردید که به هردلیل بنای شرکت در انتخابات نداشتند خیالشان تا حدی آسوده شود که نظام اسلامی به دنبال این نیست که رای شان را مصادره به مطلوب کند و این بیانات صریح تأثیر بسیار زیادی در ریسک پذیری آنان علی رغم تردیدهایشان داشت.اقدام دوم بیانات صبح روز انتخابات بود. ایشان ابتدا به طور ویژه با تاکید براین که حتی خانواده و فرزندان من هم خبر ندارند نظر من برچه کسی است به افرادی که متاثر از فضاسازی رسانه های معاند یا اقدامات برخی به ظاهر انقلابیون فکر می کردند نتیجه انتخابات از پیش تعیین شده است پیام دادند که چنین اتفاقی صورت نگرفته است و رای شما کاملا در نتیجه تاثیرگذار است اما دومین بخش از بیانات ایشان که با ادبیات تاثیرگذاری خطاب بر دست اندرکاران انتخابات تاکید می کرد که رای مردم حق الناس است و رعایت آن از حق ا... مهمتر است کار را برای بسیاری از افرادی که هنوز تصمیم به رای دادن نگرفته بودند تمام کرد و اعتماد آنان تقویت شد که در نظام اسلامی رای شان به عنوان یک حق شرعی حفظ می شود و با این اعتمادزایی هرچه زمان به سمت بعد از ظهر و شب پیش رفت تصمیم این بخش از مردم برای رای دادن جدی تر شد.اهمیت این بیانات آن جا روشن می شود که برای هرسیاست مداری از جمله رهبری انقلاب کاملا واضح بود که تاثیر بیانات در روز رای گیری چقدر زیاد است و همچنین ورود این قشر از مردم به صحنه انتخابات تنها سبد رای جناب آقای روحانی را پرتر می کند اما رهبرانقلاب نشان دادند خلاف تبلیغاتی که معاندین و متاسفانه برخی به ظاهر انقلابیون می کردند به هیچ وجه به دنبال رای آوردن فردی مشخص نبودند و این همان مطابقت گفتار با کردار است.

 

پایگاه خبری بین الحرمین بازدید : 143 سه شنبه 27 خرداد 1393 نظرات (2)

  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز دوشنبه و در جمع نمایندگان استان لرستان با تاکید بر اولویت‌بندی نیازهای کشور، گفت: ایران اسلامی برای توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند حضور مردم در همه عرصه‌هاست و دولت وظیفه دارد شرایط و تسهیلات لازم را برای حضور ایرانیان داخل و خارج کشور فراهم آورد.

وی تصریح کرد: اگر قرار است کشور در مسیر توسعه و ثبات قرار گیرد لازمه‌اش عمل به سند چشم‌انداز بیست ساله کشور است که به گفته رهبر معظم انقلاب، بالاترین قانون بعد از قانون اساسی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز نیمی از فرصت در اختیار برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز بدون دستیابی به پیشرفتی خاص سپری شده است، اظهار کرد: دولت برای جبران عقب‌ماندگی ناامید نیست و اگر همه مسولان نظام دست در دست هم قرار دهند و به توسعه کشور به عنوان اولویت نخست بیاندیشند می‌توان در سال 1404 به اهداف سند چشم‌انداز رسید.

روحانی ادامه داد: امروز کشورهای بسیاری برای حضور و سرمایه‌گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند و حتی پیش‌نویس قراردادهای اقتصادی امضا شده است و اگر فشار تحریم‌های ناروا و ظالمانه از دوش مردم برداشته شود می‌توان امیدوار بود که شرایط برای کل کشور و به ویژه لرستان تغییر کند.

وی ضرورت بهره‌گیری از تجربه برخی کشورهای همسایه در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اداره کشور از طریق درآمدهای مالیاتی را یادآورشد و تصریح کرد: اگر مسیر تفکرمان را در نحوه اداره کشور عوض نکنیم به توسعه دست نخواهیم یافت و اهداف سند چشم‌انداز محقق نخواهد شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه باید دغدغه همه مسئولان توسعه مادی و معنوی کشور باشد، از طرح برخی مسائل حزبی در فضای سیاسی کشور که موجب هدر رفتن توان مسئولان می‌شود انتقاد کرد و گفت: باید با اتحاد، همدلی و با حضور همه اقوام و اقلیت‌ها دست در دست یکدیگر قرار دهیم و از همه استعدادها و ظرفیت‌ها برای حرکت رو به جلو و شکوفایی کشور بهره بگیریم.

روحانی با ابراز خرسندی از نزدیکی قوای سه‌گانه کشور، گفت: امروز همه ما هدایت‌ها و ارشادات رهبر معظم انقلاب را با جان و دل قبول داریم و سرلوحه کار قرار داده‌ایم و این عامل مهمی برای پیوند و اتحاد همه مسولان نظام است.

وی ضمن تشریح اوضاع حساس منطقه، سیاست‌های برخی قدرت‌ها در حمایت از گروه‌های تروریستی نظیر داعش را نکوهش و خاطرنشان کرد: آنها نگران اتحاد دنیای اسلام بودند و می‌دانستند که اگر مسلمانان دست به دست هم بدهند می‌توانند منافع‌شان را در جهان به خطر بیاندازند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی، افکار و رفتار تروریست‌هایی نظیر داعش را دارای فرسنگ‌ها فاصله با اسلام واقعی دانست و با اشاره به سیاست اختلاف افکنی قدرت‌ها در منطقه افزود: اگر آنها ابراز می‌کنند که از اختلاف، وحشی‌گری و کشتار در منطقه متاسفند، صددرصد دروغ می‌گویند چرا که آنها می‌دانند این اتفاقات از یک سو موجب عقب‌افتادگی دنیای اسلام و از سوی دیگر موجب نیازمند شدن مسلمانان به آنها می‌شود.

روحانی در ابتدای این دیدار از مردم استان لرستان به‌عنوان مردمانی انقلابی، عاشق خاندان رسالت و تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس یاد کرد و با اشاره به ویژگی‌های مرجع عالیقدر آیت‌الله بروجردی، گفت : ایشان علاوه بر مرجعیت تام و عام شیعیان جهان، مبتکری بود که شیعه و سنی را به هم وصل کرد و تقریب مذاهب را پایه‌گذاری نمود.

وی بزرگ‌ترین امتیاز استان لرستان را ثبات، امنیت و یک دست بودن مردم آن نامید و با اشاره به مطلوبیت‌های استان برای جذب سرمایه‌گذاری، بر تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به منظور توسعه و اشتغال‌زایی تاکید کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سرمایه دولت انجام طرح‌های بزرگ محدود است، از افزایش بهره‌وری و راه‌اندازی طرح‌های صنعتی نیمه فعال به‌ عنوان اولویت دولت در لرستان خبر داد و اظهار داشت: دولت یازدهم در سفر به استان‌ها وعده‌هایی به مردم خواهد داد که در سه سال آینده محقق شود.

روحانی با اشاره به جلسات مکرر با وزرا و معاونان در خصوص طرح‌های اجرا شده در سفر به استان‌ها به منظور پیگیری روند پیشرفت آنها، از اختصاص صددرصد بودجه تعیین شده برای لرستان در سال‌جاری خبر داد.

وی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع خود به استان لرستان برای عرض ارادت به مردم، گفت: قرار است در این سفر شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی در کنار پتروشیمی خرم‌آباد آغاز شود که این موضوع می‌تواند در اشتغال‌زایی برای استان و ایجاد ارزش افزوده نقش عمده‌ای داشته باشد.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، نمایندگان لرستان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع دکتر روحانی و هیئت همراه به این استان، از نگاه و عزم جدی دولت برای انجام این سفر و حل مشکلات لرستان تشکر کردند.

نمایندگان استان لرستان با اشاره به مشکلات استان نظیر معضل بیکاری، نیمه تمام ماندن طرح‌های بزرگ عمرانی، نیاز به سرمایه‌گذاری و کمبود خدمات زیربنایی و رفاهی، مزیت‌های نسبی لرستان در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت را برشمردند، توجه ویژه دولت در این خصوص را موجب تقویت کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی ارزیابی کردند.

نمایندگان استان لرستان به طور جداگانه نیازهای حوزه انتخابیه خود را در راه‌اندازی واحدهای صنعتی، آبیاری مدرن زمین‌های زیرکشت، تأمین آب آشامیدنی، اتمام پروژه‌های سدسازی، راه‌آهن و ساخت جاده و احداث بیمارستان و مراکز خدماتی و درمانی، مطرح و تأکید کردند: اهتمام دولت به اصل 48 قانون اساسی در توزیع عادلانه امکانات و منابع در کل کشور می‌تواند زمینه‌ساز توسعه متوازن در همه مناطق کشور و به ویژه لرستان شود.

مجمع نمایندگان استان لرستان از تحرک جدی دولت و پیگیری مستمر معاونان رئیس‌جمهور برای ایجاد رونق و تحرک اقتصادی در لرستان و دور کردن این استان از شاخص‌های هشداردهنده بیکاری و رساندن به مولفه‌های توسعه یافتگی قدردانی کردند.

استاندار لرستان نیز از افزایش اشتیاق سرمایه‌گذاران برای حضور در لرستان و فعال شدن برخی طرح‌های متوقف مانده خبر داد و گفت: موج تازه‌ای از توسعه و سازندگی در لرستان آغاز شده و امیدوار هستیم به مطالبات مردم در عرصه‌های مختلف پاسخ دهیم.

 

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما این سایت در چه حدی مورد رضایت شما قرار گرفته است؟
    مراجع تقلید

    آیت الله خامنه ای

     

    آیت الله سیستانی

     

    آیت الله وحید خراسانی

     

    آیت الله مکارم شیرازی

     

    آیت الله هاشمی شاهرودی

    مقام معظم رهبری
    افسران - امام خامنه ای

    آمار سایت
  • کل مطالب : 117
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 70
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 479
  • بازدید ماه : 1,609
  • بازدید سال : 17,813
  • بازدید کلی : 70,030
  • شماره پیام کوتاه
    برای نظر دهی می تئوانید به شماره

    50002010090256

     پیام خود را ارسال نمایید

    پاسخ به سوالات شرعی